
LUK'KEN
Op deze pagina vindt u alle informatie over de 9 LUK'en (leeruitkomsten) van het Startdocument Guus Vaags Afstudeerprogramma.
LUK 1-3 = Geel
LUK 4-5 = Groen
LUK 6-7 = Blauw
LUK 8-9 = Rood

LUK 1: Aanbod ontwerpen
Hiervoor maak ik een lessenreeks op het gebied van samenwerken voor groepen. Wie herbruikbaar kan zijn voor de organisatie.

LUK 2: Aanbod uitvoeren
In de uitvoering zal ik voornamelijk het willen gaan coördineren om mijzelf te ontwikkelen als professional zodat de collega's mij zien als collega in plaats van stagiair.

LUK 3: Aanbod evalueren
Het evalueren van de activiteiten op mijn stage wordt al gedurende het hele jaar na iedere activiteit gedaan maar bewust evalueren op de nieuwe interventie zoals deze lessenreeks ga ik gebruiken om het evalueren van mijzelf en de activiteit aan te tonen dat ik deze bekwaamheid beheers.

LUK 4: Praktijkvraagstuk onderzoeken
Voor LUK 4 doe ik onderzoek in de praktijk naar het optimaliseren van het rapportagesysteem, waardoor de evaluaties makkelijker te schrijven worden en vervolgens het monitoren van jongeren makkelijker maakt. Leerdoel wat ik hier aan ga koppelen is het beknopt schrijven van mijn verslag en daar de focus op leggen.

LUK 5: Praktijkvraagstuk ontwikkelen
Voor LUK 5 wordt de implementatie van de aanbeveling mijn opdracht om LUK 5 aan te kunnen tonen als bekwaamheid. De leerdoelen die hierbij passen zijn de doelen waarin ik leer omgaan met weerstand vanuit de werkvloer en hoe ik mijn eigen grenzen bewaak zodat ik gefocust en gedegen aanbeveling kan onderbouwen.

LUK 6: Samenwerken en managen
Hierin zal ik vooral mijn bekwaamheid aan gaan tonen door een meerdaagse te organiseren voor 12 kinderen en 2 begeleiders ergens in Nederland. Hoe ga ik dit organiseren en managen.
Verder zal ik dit jaar ook worden meegenomen in de multidisciplinaire overleggen waarin ik met verschillende soorten mensen moet samenwerken voor het beste van een individu.

LUK 7: Evalueren en reflecteren
Evalueren van de meerdaagse zal ik voornamelijk hiervoor gebruiken. Vragen aan begeleiders, kinderen en ouders hoe zij vonden dat de meerdaagse verliep. Wat ging goed/Wat kon beter en hoe ga ik middels een methode terug kijken op mijn eigen handelen.

LUK 8: Visie ontwikkelen, verantwoorden en uitdragen
Het ontwikkelen van wie ik ben en waar ik voor sta als sportkundige zal worden ontwikkeld dit jaar en bij gehouden op deze website. Hierin leer ik van anderen en neem ik mee wat ik bij mij vind passen. Constant feedback vragen aan begeleiders in het werkveld voor mijn handelen wordt voor mij als professional leidend en daarnaast is de feedback van peers en docenten op mijn producten eveneens belangrijk om mijn kwaliteit hoog te houden.

LUK 9: Onderhouden en profileren van professionele bekwaamheid
Hiervoor is mijn website waarin in mijn groei ga bijhouden. Zie dit als mijn visitekaartje voor een organisatie na mijn studie. Hierin ga ik alles bijhouden wat relevant is voor mij als professional het aankomende jaar.
Daarnaast ga ik de verdieping aan in de jeugdzorg, ADHD/Austime cursussen maar ook de verdieping in het management en leiderschap. Waar zie ik mijzelf na de studie is de vraag waar ik het eind van het jaar graag antwoord op zou willen hebben.
Maak jouw eigen website met JouwWeb